Het begin van het einde! - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Anne & Michelle - WaarBenJij.nu Het begin van het einde! - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Anne & Michelle - WaarBenJij.nu

Het begin van het einde!

Blijf op de hoogte en volg Anne & Michelle

22 September 2014 | Maleisië, George Town

Vanuit Dong Hoi, zijn we dus via Hué naar het plaatsje Hoi An gegaan! Een walhalla voor shoppingqueens! We hebben hier flink gebruik van gemaakt door tassen, schoenen, jassen, truien en een pak voor Freekie te laten maken. Vijf dagen later en miljoenen Vietnamese Dong lichter, hebben we een flink pakket met de boot (3/4 mnd) naar huis kunnen sturen! Beetje jammer dat onze spullen dus langer op reis mogen dan wij zelf! ;) Verder nog van het mooie strand in Hoi An genoten, voordat we vertrokken naar Nha Trang! Een hippe badplaats, waar we wederom aan onze bruine kleur gewerkt hebben. Ook hebben we heerlijke popcorn gegeten in een Vietnamese bioscoop, met als afsluiter van de avond een beachparty met smaakvolle cocktails! Nog nagenietend van de vorige avond, stapten we om negen uur 's ochtends achterop de motor bij de 'Easy Riders'! Met onze twee motormuizen hebben we 140 km door de bergen gereden, waarbij we op allerlei mooie plaatsen gestopt zijn om het echte Vietnam te kunnen zien. Super gaaf, een dag om nooit te vergeten! Helaas bleek het plaatsje waar onze motortocht eindigde (Dalat), minder leuk dan gedacht. Minder leuk is eigenlijk een understatement; ronduit saai, nat en koud is een betere omschrijving. Snel door naar de volgende bestemming dus; Muiné. Na wederom een very bumpy ride van vijf uur door de bergen, kwamen we eindelijk aan in the Backpackers-Village, waar Bente en Marit al aan het heerlijke zwembad op ons lagen te wachten. Met een groepje van zes meiden zijn we 's avonds gezellig Mexicaans gaan eten. In Muiné hebben we vooral genoten van het zwembad (voor het eerst in zes weken) en het weer. Ook hebben we een scootertourtje gemaakt om toch wat cultuur op te snuiven, met op het programma de witte en rode zandduinen en de fairystream! Het sandboarden viel helaas een beetje tegen! Op de foto ziet het er ongetwijfeld erg leuk uit, maar in werkelijkheid zat Anne met haar kont vast in het zand en moest ze zichzelf vooruit duwen om beneden te komen! ;)
De laatste stad die wij in Vietnam bezochten was Ho Chi Min city, tevens de hoofdstad. De eerste avond heeft vooral Anne genoten van een sushi-avondje en hebben wij onze nagels van een leuk kleurtje laten voorzien. Op dag twee hebben we ons verdiept in de geschiedenis van Vietnam, door het bezoeken van de Cu Chi tunnels. Helaas kon onze concentratieboog, de enthousiast zingende tourguide op de vroege morgen niet aan. 's Avonds was het tijd voor een kroegentocht. Reusel kermis moest gevierd worden, dus samen met Bente en Marit begonnen wij onze avond met een paar emmertjes Vodka Red-Bull, dit was het begin van het einde! Enkele emmertjes later, genoten wij van een draaiende kermisattractie in ons bed. Wij hebben Reusel kermis dus niet gemist! ;) Na een dagje uitbrakken en shoppen, vlogen we naar Singapore! Na lang zoeken, hebben we het goedkoopste dure hostel genomen wat we konden vinden. Maarr, wel een jacuzzi op het dak! In twee dagen hebben we Singapore verkend, zijn we verdwaald in het Marina Bay Sands hotel, hebben we shoppingmalls van binnen bekeken en zijn we in de avond op de rooftop van een chique hotel geweest om van het uitzicht te genieten. Ook zijn we op Sentosa Island naar het meest zuidelijke puntje van Zuidoost-Azië geweest. Al met al leuk, maar wat ons betreft is Singapore niet iets wat op je bucket-list hoeft te staan. Next stop; Kuala Lumpur in Maleisië. Hier hadden we een hostel in het gezellige Chinatown met (minimaal) twee flinke huisdieren. Familie van Michelle, genaamd rat! Ondanks de familiaire band die Mies voelde, toch maar besloten de volgende dag een andere slaapplek te zoeken! De sfeer in Kuala Lumpur was in onze ogen beter dan in Singapore, met als hoogtepunt de Petronas Twin Towers! Gaaf om te zien en leverde vooral in het donker mooie plaatjes op.
Omdat we als stel kuddedieren met de hoop zijn meegereisd naar Kuala Lumpur, zijn we vergeten een tussenstop te maken in Melaka. Een plaatsje met Nederlandse invloeden; lees molens, herenhuizen en een stadhuis. Hier hing een hele leuke sfeer, hebben we super lekker gegeten en de meest vriendelijke mensen ontmoet. Vooral de super kleurrijke, over de top versierde hello Kitty fietstaxi's met discomuziek, waren een bezienswaardigheid op zich. We zijn blij dat we dit leuke stadje nog gezien hebben en zijn nu op weg naar Penang. Een eilandje waar we even onze rust kunnen pakken, want het leven van een backpacker is stiekem best vermoeiend! ;) haha

Daarna gaan we nog naar de Cameron Highlands, de eilandjes van Maleisië en Thailand, de fullmoonparty en toch nog een snelle trip naar Cambodja! Op 18/10 zullen we weer terug zijn in Bangkok waar we nog twee dagen verblijven en Annes verjaardag vieren, om op 20/10 weer terug naar Amsterdam te vliegen!

Tot over precies vier weekjes dus alweer! xx

• 22 September 2014 - 19:30

Eef:

Klinkt super dames! Wij zijn hier Reusel kermis weer prima doorgekomen met zelfs goed weer. Maar jullie 'Reusel kermis' ziet er ook gezellig uit op de foto.
    Veel plezier nog en geniet nog een paar weekjes van alles!

Groetjes, ook van Bram!

• 22 September 2014 - 20:08

Michelle Van Dommelen:

Super leuke verhalen meiden! Jullie vermaken je wel zo te lezen

• 22 September 2014 - 20:09

Michelle Van Dommelen:

Volgens mij is de helft van mijn bericht weg.. Anyway: Geniet er nog van!!!

• 22 September 2014 - 22:21

Mieke Habraken:

Hallo dames, ik heb weer genoten van jullie avonturen, geniet nog van al het moois wat je daar meemaakt, het is al weer snel dat jullie huiswaarts keren, en terugkeren in het Nederlandse "saaie" leventje

• 23 September 2014 - 15:27

Lieke:

Hee meiden! :) Super gaaf zeg wat jullie mee maken, haha leuke verhalen!
    Geniet ervan, gaat waarschijnlijk veel te snel! En pas op jezelf he :) Liefs

• 23 September 2014 - 15:48

Rita:

Michelle en Anne, het gaat jullie goed af daar zo te lezen.
    Nog steeds maken jullie geweldige evenementen mee.
    En vast en zeker de komende weken nog veel meer.
    Gelukkig dat je Reusel kermis ook daar hebt kunnen vieren.
    Zo zie je maar dat je je niet druk hoeft te maken dit eens te moeten missen hier.
    En daar zelfs met speciale emmers erin gieten....wat hier met kleine plastic bekers gebeurt,
    dus .......alleen maar beter.......!!!!
    Geniet nog van jullie laatste weken.

• 23 September 2014 - 21:22

Anouk:

Wauw wat een belevenissen weer!!
    Maar nog niet aan de terugterugreis denken joh!
    Genieten!! (Terwijl hier langzaam de herfst alweer zijn intreden doet)

Veel plezier nog!
    Kus

• 13 Oktober 2014 - 13:29

Geertje:

Hoi Anne en Michelle,

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen zeg! En wat een mooie foto's!
    Zo te zien en te lezen vermaken jullie je daar prima. Geniet er nog maar lekker van jullie laatste weekje. Veel plezier!

Groetjes Bas, Geertje, Tess en Sem